Dnia 13 marca br. w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaworze odbyło się forum zawodoznawcze z udziałem przedstawicieli firm z branży mechanicznej oraz pracowników wyższych uczelni min. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy. Forum zostało zorganizowane przed klasę II T (technik mechanik) pod kierunkiem Pani Wioletty Pieszczek - kierownik szkolenia praktycznego. Wydarzenie to było kolejnym elementem realizowanego projektu „Nowe oblicze szkolnictwa zawodowego w Powiecie Jaworskim" realizowanego przez Powiat wspólnie z PWSZ im. Witelona w Legnicy. Głównym celem forum była m.in. prezentacja specyfiki firm branży mechanicznej, działających na rynku lokalnym i regionalnym, poszerzenie wiedzy uczniów o rynku pracy, poprzez bezpośredni kontakt z pracodawcami oraz zwiększenie motywacji uczniów do aktywnego i efektywnego planowania swojej kariery zawodowej.
W trakcie spotkania nauczyciel przedmiotów ekonomicznych Wioletta Pieszczek zaprezentowała ofertę edukacyjną PCKZiU w Jaworze, które od lat kształci w zawodzie technik mechanik. Następnie dr Daniel Medyński z PWSZ w Legnicy wygłosił wykład dotyczący rozwoju branży mechanicznej oraz możliwych ścieżek kariery w tym zawodzie, a przedstawiciele przedsiębiorstw Korpo sp. z o.o. w Jaworze - Andrzej Jędrusiak i Radosław Makuch, Kuźnia Jawor S.A - Tomasz Wojda oraz Lear Corporation w Legnicy - Olena Piziorską, Paulina Rybicka i Adam Wysoczański przedstawili prezentację dotyczącą funkcjonowania swoich przedsiębiorstw w branży mechanicznej z naciskiem na brak pracowników w/w branży. Ostatnią częścią była debata uczniów z pracodawcami i nauczycielami nt. kluczowych kompetencji w zawodzie technik mechanik.
W spotkaniu uczestniczyli również Starosta Jaworski Stanisław Laskowski, Naczelnik Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Beata Janas, Dyrektor PCKZiU Lucyna Buczkowska oraz przedstawiciele Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworze Dyrektor Jarosława Simon i Kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej - Katarzyna Piwczyńska - Pisuła.
PCKZiU w Jaworze