W związku z nasileniem się w ostatnim czasie na terenie kraju zjawiska pożarów w miejscach magazynowania i składowania odpadów, w dniu 27 czerwca br. z inicjatywy Komendy Powiatowej Policji w Jaworze w siedzibie Starostwa Powiatowego odbyło się spotkanie w celu skoordynowania działań różnych służb i inspekcji zajmujących się problematyką gospodarowania odpadami.
Celem spotkania było wypracowanie wspólnego modelu działań w tym zakresie i ich koordynacja. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele: Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu, Komendy Powiatowej Policji, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Jaworze, Gminy Jawor, Gminy Wądroże Wielkie oraz Starostwa Powiatowego w Jaworze.
Podczas spotkania omawiano problemy związane z pożarami miejsc magazynowania i składowania odpadów, ich charakterem oraz ewentualnymi przyczynami. Zdiagnozowano zagrożenia występujące obecnie przy transportowaniu, składowaniu i magazynowaniu odpadów. Omówiono też zakres podejmowanych przez poszczególne służby działań na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa dla mieszkańców Powiatu Jaworskiego i jego środowiska naturalnego.