Od 1 stycznia 2010 r. obowiązują nowe zasady wykonywania zadań kontrolnych w jednostkach sektora finansów publicznych wynikające ze znowelizowanej ustawy o finansach publicznych. Wprowadza ona pojęcie tzw. kontroli zarządczej. Zgodnie z nową regulacją ustawową zakres kontroli zarządczej wykracza poza dotychczasowy zakres kontroli finansowej i obejmuje wszystkie aspekty działalności jednostki związane z zarządzaniem nią. Można więc powiedzieć, że kontrola zarządcza obejmuje ogół działań podejmowanych w celu zapewnienia realizacji celów i zadań jednostki w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
Staraniem Starosty Jaworskiego, Stanisława Laskowskiego, w dniach 24-25 lutego zorganizowane zostało szkolenie dla kadry kierowniczej urzędów gmin, starostwa oraz gminnych i powiatowych jednostek organizacyjnych. Przeprowadziła je Agnieszka Mazurek - zastępca Dyrektora Departamentu Audytu Sektora Finansów Publicznych w Ministerstwie Finansów. W dwudniowym szkoleniu wzięli udział szefowie samorządów naszego powiatu, sekretarze, skarbnicy gmin i powiatu a także dyrektorzy, kierownicy i główni księgowi samorządowych jednostek organizacyjnych. W sumie z zasadami prowadzenia kontroli zarządczej zapoznało się 70 osób odpowiedzialnych w naszych samorządach za zarządzanie finansami publicznymi i kontrolę wydatków. Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymali stosowne certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu i zapoznanie się z tą problematyką.