Na przestrzeni ostatnich kilku lat, w Starostwie Powiatowym w Jaworze wprowadzane były różne zmiany, w tym organizacyjne, mające na celu przede wszystkim poprawę jakości i usprawnienie obsługi interesantów. Oprócz tego w 2013 r. wykonano także prace polegające na dostosowaniu budynku Starostwa do oczekiwań i potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres prowadzonych prac obejmował m.in. wykonanie dodatkowych pomieszczeń biurowych w holu wejściowym na parterze budynku, przebudowę pomieszczenia na toaletę dla osób niepełnosprawnych (w obu przypadkach przystosowanych do korzystania przez osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich), wykonanie wiatrołapu przy wejściu do budynku oraz przebudowę portierni.
Nowe pomieszczenia biurowe wykorzystywane są m. in. jako Kancelaria Ogólna, w której petenci mogą uzyskać wybrane informacje związane z pracą poszczególnych wydziałów. Mają również możliwość złożenia pism i dokumentów bez konieczności udawania się na wyższe kondygnacje. Pozwoliło to na likwidację w budynku przynajmniej części barier architektonicznych i jego zmianę w bardziej przyjazny osobom starszym i niepełnosprawnym.
W trakcie robót budowlanych