27 grudnia, w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Jaworze, odbyła się ostatnia w tym roku sesja Rady Powiatu, podczas której przyjęto sprawozdania z pracy za 2017 r. oraz plany pracy komisji Rady Powiatu na rok 2018. Następnie radni podjęli uchwały w sprawie: przyjęcia Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2018-2020, zmian w budżecie na rok 2017 i zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Jaworskiego na lata 2017-2025. Głównym punktem sesji było oczywiście przyjęcie budżetu Powiatu na przyszły rok. W tej części radni zapoznali się z projektem budżetu wraz z uzasadnieniem oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, z opiniami komisji stałych rady, a następnie rozpoczęła się dyskusja nad projektem. Rozpoczęło ją wystąpienie Starosty Jaworskiego Stanisława Laskowskiego, który przyznał, iż jest to budżet trudny, ale bardzo odpowiedzialny, który zakłada realizację najpilniejszych zadań stojących przed samorządem powiatu, jak również zawiera środki przeznaczone na realizację kilku ważnych dla powiatu inwestycji, w tym m.in. budowę II etapu ścieżki pieszo-rowerowej do Myśliborza, wykonanie przebudowy drogi powiatowej nr 2184D relacji Mierczyce - Wądroże Wielkie, wykonanie ronda w Jaworze na skrzyżowaniu ulic Kuzienniczej i Słowackiego, a także dalsze remonty chodników za prawie 500 tys. zł, we współpracy z samorządami gminnymi. Na przyszły rok planowana jest nadwyżka budżetowa w wysokości 1 mln 400 tys. zł, przeznaczona na wykup obligacji wyemitowanych w latach poprzednich. Planowany dług na koniec roku wyniesie 9 800 000 zł (tj. 15,93 % do uzyskanych dochodów) i w stosunku do roku 2017 będzie mniejszy o 1 mln 400 tys. złotych. Nie planuje się też, podobnie jak w poprzednich latach, zaciągać nowych zobowiązań. Przy dwóch głosach przeciwnych i jednym wstrzymującym Rada przyjęła budżet powiatu na 2018 rok.
Na zakończenie sesji Przewodniczący Rady Powiatu Roman Sadowski złożył wszystkim życzenia wszelkiej pomyślności w Nowym - 2018 - Roku, wielu sukcesów oraz spełnienia w pracy, zwłaszcza w pracy samorządowej.