Starosta Jaworski informuje
W trosce o bezpieczeństwo Klientów oraz zapewnienie ciągłości funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Jaworze Starosta Jaworski, wydał zarządzenie w sprawie ograniczenia obsługi klientów Starostwa Powiatowego w Jaworze. Dni i godziny pracy Starostwa nie ulegają zmianie, jednakże wszystkie sprawy będą załatwiane drogą elektroniczną oraz telefonicznie.
Poniżej informacja o działaniu poszczególnych wydziałów Starostwa:
1. Referat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów informuje: że zgłoszenia nabycia, zbycia pojazdu oraz część spraw będzie załatwiana drogą pocztową mailową lub przez E-PUAP. Rejestracje pojazdów do dnia 25 marca 2020 r. zostają wstrzymane. Ważniejsze druki wniosków znajdują się na stojaku, który będzie umieszczony na przedsionku urzędu oraz na stronie internetowej urzędu. Wnioski o prawo jazdy proszę składać drogą pocztową z wszystkimi wymaganymi dokumentami wraz z uiszczoną opłatą skarbową w wysokości 100 zł 50gr. W przypadku konieczności załatwienia sprawy wymagającej opłaty skarbowej należy do wniosku dołączyć dokument potwierdzający jej uiszczenie:
- decyzja na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej – 10 zł,
- decyzja o wyrejestrowaniu pojazdu – 10 zł,
- wydanie zaświadczenie – 17 zł
Telefony kontaktowe:
rejestracja pojazdów: 76 729 01 40, 76 729 01 43, 76 729 01 44
prawa jazdy: 76 729 01 42
2. W związku z zamknięciem kasy w Wydziale Finansów i Księgowości podaję numery rachunków bankowych do poszczególnych wpłat:
Dane do Przelewu :
STAROSTWO POWIATOWE
ul. Wrocławska 26
59-400 Jawor
Bank: BGŻ BNP PARIBAS S.A.
79 1600 1462 0006 2052 0597 3150 Opłaty skarbowe
95 1600 1462 0006 2052 0597 3153 Wpłaty dokonywane w związku z korzystaniem z zasobu geodezyjnego i kartograficznego m.in. za mapki,wyrysy, wypisy
68 1600 1462 0006 2052 0597 3154 Podatek od wieczystego użytkowania, za przekształcenia
41 1600 1462 0006 2052 0597 3155 Opłaty komunikacyjne ( prawo jazdy, rejestracja pojazdu, wymiana dowodu, tablic, wtórniki) oraz czynsze i inne nie wymienione wyżej należności przysługujące Powiatowi Jaworskiemu
3. Wydział Architektury i Budownictwa informuje, że w następujących sprawach:
- wydawanie decyzji w sprawie pozwolenia na budowę / rozbiórkę obiektu budowlanego,
- przenoszenie pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby,
- przyjmowanie zgłoszeń: o budowie obiektu budowlanego, rozbiórce obiektu, budowlanego, wykonywaniu robót budowlanych oraz o zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub części dla których nie wymagane jest pozwolenia na budowę,
- wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali,
- rejestrowanie dzienników budowy (po złożeniu w dziennika w przygotowanym przez starostwo miejscu z wpisaniem nr. decyzji będzie odesłany pocztą),
prosimy kontaktować się z pracownikami Wydziału drogą telefoniczną lub e-mail:
Specjalista ds. organizacyjnych wydziału tel. 76 7290129, e-mail budownictwo@powiat-jawor.pl
Naczelnik Wydziału – tel. 76 7290128, e-mail jakimowicz@powiat-jawor.pl
Inspektor ds. bud. i architektury – tel. 76 7290153, e-mail e.grzybowska@powiat-jawor.pl
Druki składane do Wydziału AB dostępne są na stronie :
Biuletyn Informacji Publicznej Powiatu Jaworskiego/ Poradnik interesanta/Wydział Architektury i Budownictwa/ DRUKI DO POBRANIA
4.Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej informuje, że:
udostępnianie map, wypisów, wyrysów oraz pozostałych dokumentów z zasobu geodezyjnego odbywa się przez portal obsługi klienta PEUG pod adresem: https://jawor.geoportal2.pl/map/mat/mat.php.
Wykonawcy prac geodezyjnych, pełna obsługa przez portal PEUG pod adresem: https://jawor.geoportal2.pl/map/www/mapa.php?CFGF=wmss&mylayers=+granice+OSM
Informacji udzielamy pod numerami telefonów: 767290139,767290139
mail: podgikjawor@powiat-jawor.org.pl
Koordynacja sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu obsługa przez portal PEUG pod adresem: https://jawor.geoportal2.pl/map/mat/mat.php, informacja telefoniczna pod numerem 767290148
5. Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Środowiska informuje, że w następujących sprawach:
- wniosek o wyłączenie z produkcji rolniczej,
- wniosek o wydanie zaświadczenia o spłacie hipoteki,
- wniosek o wydanie zaświadczenia o spłacie ciężaru realnego,
prosimy kontaktować się z pracownikami Wydziału drogą telefoniczną i e-mail:
nr tel. 76 72 90 135,
- wnioski o wydanie dokumentów można przesłać na adres s.kasprzyk@powiat-jawor.pl albo pocztą tradycyjną.
- sprawy z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, z zakresu zwrotu działek siedliskowych i dożywotnich pod numerem telefonu 76 72 90 135,
Adres do korespondencji adres s.kasprzyk@powiat-jawor.pl albo pocztą tradycyjną.
- opłaty z tyt. użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w zakresie osób prawnych lub opłaty z tyt. trwałego zarządu nieruchomościami Skarbu Państwa należy wpłacać na konto w formie przelewu na rachunek Starostwa Powiatowego w Jaworze nr 68 1600 1462 0006 2052 0597 3154
- zezwolenia na wycinkę drzew na nieruchomościach Skarbu Państwa
nr kontaktowy 76 72 90 135, adres do korespondencji adres a.tos@powiat-jawor.pl
- opłaty z tyt. użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w zakresie osób fizycznych na leży wpłacać na konto w formie przelewu na rachunek Starostwa Powiatowego w Jaworze nr 68 1600 1462 0006 2052 0597 3154.
Numer telefonu kontaktowego: 76 72 90 136, m.mazan@powiat-jawor.pl
- sprawy z zakresu ochrony środowiska i geologii (np. zbieranie, przetwarzanie, wytwarzanie odpadów, koncesje, zatwierdzenia dokumentacji geologicznej): informacja pod nr tel. 76 729 01 49 lub mailowo b.dmytryk@powiat-jawor.pl
Zaświadczenia czy działka jest objęta uproszczonym planem urządzania lasu, wydawanie kart wędkarskich, rejestracja jednostek pływających, zgłaszanie drzew do wycinki w lasach stanowiących własność osób fizycznych - informacja pod nr tel. 76 729 01 49 lub mailowo i.kycia@powiat-jawor.pl
Wysokość opłat za wydanie w/w dokumentów figuruje na wnioskach, którą należy uiszczać wyłącznie w formie przelewu na konto: 79 16 00 14 62 0006 20 52 0597 3150
Druki do pobrania znajdują się na stronie internetowej pod następującym adresem: http://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/?id=65993
6. Wydział Inwestycji i Funduszy informuje, że kontakt z zakresie spraw prowadzonych przez wydział pod numerem telefonu: 76 729 01 20, lub e-mail: m.zydziak@powiat-jawor.pl.
7. Wydział Komunikacji informuje, że następujące sprawy:
- opiniowanie projektów organizacji ruchu na drogach krajowych i wojewódzkich,
- zatwierdzanie projektów organizacji ruchu na drogach powiatowych i gminnych,
- wydawanie zezwoleń na imprezy na drogach innych niż krajowe i wojewódzkie,
- wydawanie licencji na krajowy drogowy transport rzeczy,
- wydawanie licencji na krajowy transport osób,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób,
- opiniowanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar powiatu,
- wydawanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- uzgadnianie rozkładów jazdy oraz regularnym transporcie drogowym
załatwiane będą wyłącznie korespondencyjnie. Adres mailowy podsiadlo@powiat-jawor.pl, nr tel.: 76/72-90-141
8. Wydział Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej informuje, że w następujących sprawach:
wydawanie skierowań do kształcenia specjalnego:
- formularz do pobrania: w hallu Urzędu, drogą elektroniczną lub pocztą tradycyjną,
- kontakt: drogą elektroniczną: eps227@powiat-jawor.pl, telefonicznie: 76 72 90 132 lub pocztą tradycyjną.
wydawanie wniosków osobom ubiegającym się o orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, legitymacji osoby niepełnosprawnej lub karty parkingowej:
- formularz do pobrania: w hallu Urzędu, drogą elektroniczną lub pocztą tradycyjną,
- kontakt: drogą elektroniczną: pfron@powiat-jawor.pl, telefonicznie: 76 72 90 109 lub pocztą tradycyjną.
Osoby składające wnioski w wyżej wymienionych sprawach w hallu Urzędu proszone są o prawidłowe zabezpieczenie danych zawartych w dokumentacji (w zamkniętej kopercie).
W pozostałych sprawach należących do kompetencji Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej prosimy kontaktować się drogą elektroniczną: eps@powiat-jawor.pl, eps227@powiat-jawor.pl pfron@powiat-jawor.pl lub telefonicznie: 76 72 90 131, 76 72 90 132, 76 72 90 109.
9. Podania o wydanie zaświadczenia o wpis stowarzyszenia do rejestru Starosty należy przesyłać pocztą lub mailem na adres: renata.wegiel@powiat-jawor.org.pl lub pozostawiać w urnie w Starostwie.
Wnioski o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub prochów osoby zmarłej za granicą należy składać w analogiczny sposób, jak wyżej. Druki wniosków znajdują się przy wejściu do starostwa.